Granica pomiędzy modą, a wiekiem już nie istnieje

„Moda przemija, styl pozostaje.” (Coco Chanel) Styl kształcimy przez całe życie, czasem czerpiemy inspirację z aktualnych trendów, a czasem używamy klasyków, które były modne w czasach naszych babć i prababć. Zostaje on z nami na zawsze, bez względu na wiek. Kojarzycie Face Huntera? Można powiedzieć, że parę lat temu powstał podobny blog (niestety mniej popularny), tyle że jego bohaterki oprócz nienagannego stylu, muszą spełniać jeden warunek, tym razem związany z wiekiem. Muszą być dojrzałe. Podobnie zresztą modelki, które startowały do castingów do kampanii Kate Spade’s czy Bohoboco. Na to wychodzi, że moda na wiecznie młode modelki przemija…

Od dłuższego czasu po nowojorskich ulicach chodzi z aparatem Ari Seth Cohen poszukując starszych, stylowych kobiet. Zainspirowany nimi stworzył bloga Advanced Style, gdzie wrzuca zdjęcia najlepszych, najodważniejszych i najciekawszych stylizacji. Uzbierało się ich na tyle dużo, że w 2012 został wydany album, a rok później odgapił od niego Face Hunter i stworzył własny. Można powiedzieć, że w jakimś sensie to właśnie ten blog, jest prekursorem promowania kobiet dojrzałych i zatrudniania ich do roli modelek w różnych kampaniach.

W tym sezonie zdjęcia z młodymi, jak i starszymi modelkami w duecie, pojawiły się jak grzyby po deszczu. Jest ich bardzo dużo, a wszystko się zaczęło od prorodzinnego nastawienia marki Dolce&Gabbana, pojawiło się w zeszłym roku parę sesji z udziałem trzech pokoleń, a wszystkie zakończone sukcesem. W tym roku ich kampania, jest kroplą w ocenie zdjęć promujących kolekcje z udziałem starszych kobiet.

Oprócz D&G pojawiła się reklama dla Kate Spade’s z udziałem Iris Apfel, 93-letniej projektantki wnętrz i 22-letniej Karlie Kloss. Z kolei w kampanii Saint Lautenta pojawiła się 90-letnia piosenkarka Joni Mitchell, a u Céline – Joan Didion.

Jeśli chodzi o to, to polski rynek mody w niczym nie odstaje od zagranicznego. Bowiem w kampaniach dla Bohoboco i Nenukko wystąpiła pani Helena Norowicz, polska aktorka teatralna. Obie kampanie są udane, ale ta dla Bohoboco zdecydowanie wyróżnia się na tle innych. Oprócz pani Heleny wystąpiła w niej polska top modelka Magdalena Jasek. Nie dość, że kolekcja sama w sobie jest bardzo ładna, to scenarzyści sesji zadbali o nowoczesne, proste i neutralne tło. Zdjęcia są bardzo naturalne, widać chęć i zamiar podkreślenia prawdziwego kobiecego piękna w każdym wieku, bez tony tapety i kilogramów cieni. Tym również się wyróżniają – teraz większość makijażów na sesjach, jak i pokazach to wariacje na temat kresek i odcieni cieni. Kampania Bohoboco na wiosnę-lato 2015 to najładniejsza kampania jaką widziałam od dłuższego czasu ze względu na ubrania, jak i promocję naturalnego, kobiecego piękna w każdym wieku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.