ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: WŁOSY

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: KOSMETYKI

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: MODA

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: PODRÓŻE

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: SERIE
nauczę Cię jak zadbać o swoje włosy
Moda od kuchni

Wywiad z projektantką Weroniką Lipką

Wywiad z projektantką Weroniką Lipką 22 maja, 2016Leave a comment

Weronika Lipka – polska projektantka, absolwentka MSKPU i przesympatyczna dziewczyna, której ubrania są synonimem dobrego gustu. W kwietniu pojawiła się na gliwickiej FashionManii, gdzie udało nam się porozmawiać o polskiej modzie, sztuce i nie tylko. 

 

Co sprawiło, że zaczęłaś projektować?
Weronika Lipka: Zawsze to była moja pasja… W ogóle ubrania, sztuka. Wcześniej chciałam iść na malarstwo, moim pomysłem na życie było malowanie fresków w kościołach. Ale trochę to się rozminęło z rzeczywistością (śmiech). Poszłam właśnie do szkoły projektowania ubioru i bardzo długo się wahałam nad tym czy zacząć, co zrobić… Miałam mnóstwo pomysłów. Podczas studiowania odniosłam taki mały sukces – moje kolekcje się bardzo podobały. I to właśnie narzeczony zmotywował mnie do tego żebym się w końcu ruszyła, dostałam od niego takiego kopniaka i razem zaczęliśmy właśnie tworzyć tą markę. On zrezygnował z pracy w korporacji, ja z pracy u innej projektantki.

Weronika Lipka

 

Co jest, według Ciebie, najważniejsze w modzie i jej tworzeniu?
WL: Myślę że pasja, cel, jakieś takie wizje, aby tworzyć coś pięknego… Nie tylko same ubrania ale też wizję życia, większego celu, bo ubranie to nie jest rzecz sama w sobie – to jest także bardzo prężna gałąź sztuki. Projektanci w obecnych czasach mają o tyle fajnie, że mogą wyrazić swoje zdanie, mogą coś zmienić w świecie, tak jak są te różne kampanie a propos głodu, problemów społecznych, wszystkiego. Naprawdę, duże marki robią niesamowite rzeczy, w Polsce jeszcze tego nie ma, ale może kiedyś będzie.

 

Kobieta, dla której zaprojektowałaś dzisiejszą kolekcję to…?
WL: Chciałam oddzielić kobietę od proponowanych teraz ideałów. Według nich kobieta ma być silna, niezależna, pewna siebie, pracować, rodzić dzieci i w ogóle być świetna w każdej sferze życia i emanować tą siłą. A mi chodzi o to żeby celebrować życie, żeby przeżywać je bardziej duchowo. Chcę też zwrócić uwagę kobiet na sztukę, co prawda tego jeszcze nie widać w moich kampaniach, ale zmierzam w tym kierunku (śmiech). Jaka jest moja klientka? Odważna. Jest też na pewno artystką w każdej sferze życia. To nie znaczy, że zajmuje się sztuką zawodowo, aczkolwiek takie klientki też mam – i bardzo mi miło. Chodzi mi bardziej o osoby, które smakują życie, próbują tę swoją kobiecą naturę, delikatność i subtelność wprowadzić do każdego zakamarka tego życia.

 

Co było dla Pani największą inspiracją podczas tworzenia kolekcji prezentowanej dzisiaj?
WL: Inspiracji było kilka, chociaż tak w ogóle jak tworzę kolekcję to tych inspiracji nie ma. One wynikają często z jakiś założeń. Tak jakby główną ścieżką, którą prowadzę wszystkie kolekcje jest asymetria, wzór trójkąta… Zaczęło się to tak, że szyjąc prototyp sukienki do pierwszej kolekcji popełniłam błąd konstrukcyjny i musiałam go naprawić, właśnie taką wstawką na plecach. Wtedy stwierdziłam, że linie ukośne to fajna rzecz i właśnie poszłam w tym kierunku. Asymetria oraz linie ukośne stały się założeniem moich projektów… Tak stworzyłam wszystkie kolekcje, bez jakiejś szczególnej inspiracji. A tworząc tę, konkretną kolekcję chciałam bardziej dostosować ją do potrzeb klientek. Chciałam zaprojektować coś na co dzień – lekkiego, dziewczęcego, coś minimalistycznego do biura i kreacje, w których można iść na jakąś szczególną uroczystość.

 

Weronika Lipka

 

Co myślisz o polskiej modzie? Jaka jest jej przyszłość?
WL: Myślę, że polscy projektanci są bardzo zdolni. Obserwuję takie zjawisko, nad którym szczególnie ubolewam. Kiedy przychodzą młodzi projektanci, świeżo po szkole, robią fenomenalne, niesamowite kolekcje, które podziwiam… i na tej jednej kolekcji się kończy. Dla mnie jest to bardzo smutne zjawisko i mam nadzieję, że rynek polski się otworzy, a kobiety nabiorą odwagi i zaczną wspierać młodych projektantów, żeby mogli się rozwijać. W polskiej modzie brakuje również odpowiedzialnych zakupów, zauważyłam, że Polki wolą kupić więcej rzeczy gorszej jakości w sieciówkach, niż mniej – ale za to lepszej jakości – u projektantów.

http://www.weronikalipka.pl/

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

ZAJRZYJ NA MOJEGO INSTAGRAMA
•••
Copyright by Maja Puente
Design with love by BS ♥