ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: WŁOSY

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: KOSMETYKI

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: MODA

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: PODRÓŻE

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: SERIE
nauczę Cię jak zadbać o swoje włosy
Serie Wywiady

„Często chodzę ze szklaną torebką” – wywiad z Olą Stodółką, projektantką marki Unique

„Często chodzę ze szklaną torebką” – wywiad z Olą Stodółką, projektantką marki Unique 28 października, 2017Leave a comment

Markę Unique charakteryzuje niesamowita szklana kolekcja. Skąd pomysł i jak wygląda noszenie szklanych elementów na ubraniach? O tym opowiada projektantka marki, Ola Stodółka.

Maja Puente: Jesteśmy chwilę przed Twoim kolejnym pokazem. Tym razem w Świętochłowicach – na trzeciej edycji Fashion Inside. Powiedz kilka słów o swojej nowej kolekcji.

Ola Stodółka: Tak naprawdę, to był eksperyment. Miał on badać użytkowe możliwości szkła w  budowaniu stylizacji. Mamy tutaj zarówno naszywane aplikacje – tak jak kwiatki na mojej ulubionej bluzce – jak i szkło, które zastępuje konstrukcyjne, materiałowe elementy typu kieszonki, patki, pagony… Mamy też osobne, niezależne akcesoria – torebki i nakrycia głowy.

MP: Wnioskuję, że główną inspiracją było szkło. Coś jeszcze?

OS: Kolekcja powstała niejako na zamówienie. Dostałam propozycję współpracy od słynącego ze szkła miasta Krosno. Mieliśmy wspólnymi siłami zrobić projekt, który łączy modę i szkło. Kolekcja powstała bezpośrednio na potrzeby Glass Festival w Krośnie.

ola stodółka unique

MP: Moda i szkło – oryginalne połączenie. Pewnie taka współpraca była niesamowitym przeżyciem?

OS: Muszę przyznać, że to było dla mnie szalenie ciekawe przeżycie. Przy tworzeniu kolekcji współpracowałam z Villa Glass Studio w Krośnie, małą, rodzinną manufakturą szkła. Wszystko oczywiście zaprojektowałam sama, ale potem długo siedzieliśmy z technologami zastanawiając się, jak przenieść wizję na prawdziwe materiały.

Zestawienie dwóch światów – artystycznego i technicznego było bardzo inspirujące. Myślę, że wiele się od siebie nauczyliśmy. Kiedy przyjechałam do nich z projektami, na początku nie wiedzieliśmy, jak się do nich zabrać. Technolodzy byli skupieni na czysto użytkowych formach, z jakimi pracują na co dzień – patery, talerze, wazony czy kubki. Szybko okazało się jednak, że oni tą wiedzę mieli. Mieli w rękach całe „know how”. Chodziło tylko o to, żeby przestawić się z myślenia formami przemysłowymi – na artystyczne.

ola stodółka unique

MP: A co z użytkową stroną kolekcji? Nie ma niebezpieczeństwa, że jeśli coś, co zastępuje jakąś część, stłucze się i będzie problem?

OS: Chodzę w tych ubraniach. Zakładam je na eventy, żeby promować markę. I rzeczywiście da się ich używać. Często wychodzę ze szklaną torebką – co prawda mieści się tam tylko telefon, karta i klucze. Ale na takich eventach nic więcej nie jest potrzebne.

MP: Jaka jest kobieta Unique?

OS: Kobieta Unique to przede wszystkim osoba, która zna się na jakości i jest wymagająca, gotowa mocno inwestować w ubrania i ma co do nich wysokie oczekiwania… Dlatego pracuję przede wszystkim na tkaninach pochodzenia naturalnego, dobrych gatunkowo.  W swoich kolekcjach używam głównie jedwabiu, wełny i bawełny. Sprowadzam je przede wszystkim z Włoch i Turcji, ale staram się również szukać producentów na naszym rodzimym rynku.

Jest to marka kierowana do sektora Premium, do kobiet, które chcą inwestować w ubrania. Z tym wiąże się też cały nurt garderoby kapsułowej – fakt, żeby mieć mniej ubrań, ale dobrej jakości, które będą nam służyć dłużej.

MP: Mniej znaczy więcej. W takim razie jaki jest styl marki?

OS: Zdecydowanie minimalistyczny. Nie ma tutaj wątków glamour czy przesytu formy. Idziemy raczej w stronę zmysłowej, subtelnej i nienachalnej kobiecości – ja też taka jestem i taki styl promuję.

ola stodółka unique

MP: W dzisiejszej kolekcji są też męskie stylizacje. Kto jest łatwiejszy do ubrania?

OS: Z mojej perspektywy jest to na pewno kobieta. Robię to już od 8 lat i czuję tą estetykę. To jest moja pierwsza męska kolekcja. Z tego co słyszałam, panom się podoba, więc chyba mi się udało.

MP: Wiemy już jaka jest kobieta Unique, w takim razie jaki jest mężczyzna Twojej marki?

OS: Jest to mężczyzna, który również świadomie inwestuje w wizerunek. Na przykład przedsiębiorca prowadzący własny biznes. Osoba dobrze sytuowana, która może pozwolić sobie na eksperymenty z modą i ma odwagę założyć coś niestandardowego, ale wciąż utrzymanego w duchu minimalistycznej elegancji.  

Zdjęcia pochodzą z lookbooka marki Unique.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

ZAJRZYJ NA MOJEGO INSTAGRAMA
•••
Copyright by Maja Puente
Design with love by BS ♥