ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: WŁOSY

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: KOSMETYKI

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: MODA

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: PODRÓŻE

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: SERIE
act like a lady, think like a boss
Moda od kuchni

Balenciaga – nowa kampania i trend Instagrama

Balenciaga – nowa kampania i trend Instagrama 2 lipca, 2016Leave a comment

Nowy dyrektor kreatywny, nowa kampania i nowa wizja marki. Ale i całej mody, która coraz bardziej zaczyna opierać się na social mediach

Nie lubimy zmian. Po dłuższym czasie przyzwyczajamy się do jednego trybu, osoby czy stylu i najchętniej byśmy tego nie ruszali do końca świata.

I jeden dzień dłużej.

Ale moda lubi zmiany, a projektanci są w nich mistrzami. Parę lat popracuje tu, parę tu, a na końcu tak czy siak założy własną markę. W takim trybie ciężko o nadążenie za czymkolwiek.

Rok temu Alexander Wang opuścił ciepłą posadkę dyrektora kreatywnego w Balenciadze. Stanowisko objął świeżak, bez wyrobionego nazwiska, bez londyńskiej ani mediolańskiej szkoły. Pojawiły się obawy, ale krótko po premierze jego pierwszych kolekcji – damskiej w marcu i męskiej w czerwcu – zostały rozwiane.

Demna Gvasalia – nowy dyrektor kreatywny, do współpracy zaprosił fotografa Marka Borthwick i mniej kojarzone modelki.
Cel? Naturalność i przełożenie mody na ulicę.
Efekt? Zdecydowanie bardzo dobry.

balenciaga-fall-campaign-01

MTM4NTQyMzIwMzY5ODA0NzEx

balenciaga-fall-campaign-02

Duet Borthwick i Gvasalia wyznaczył nową drogę kampaniom. Jest to zdecydowanie duży ukłon w stronę estetyki social mediów, a zwłaszcza Instagrama. Minimalizm, typowa “jasna ściana” w tle… A przede wszystkim urywki z codzienności.

Dziewczyny zostały “przyłapane” na codziennych czynnościach – czekające na autobus czy pijące z papierowych kubków. Niby nic kreatywnego, innego. Przecież znaczna część lookbooków, kampanii jest robiona na ulicach. Ale w całościowym efekcie (zdjęcia + kolekcja) widać prawdziwą inspirację ulicą i architekturą, na którą sili się większość domów mody.

Zastanawia mnie, co na to reszta “rekinów mody”, czy pójdą w kierunku wytyczonym przez Balenciage i Demna Gvasalia czy może zostaną przy tradycyjnych wizjach i oleją trend Instagrama. Co w dłuższej mierze pewnie okaże się strategicznym błędem.

Maja Puente

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

ZAJRZYJ NA MOJEGO INSTAGRAMA
•••
Copyright by Maja Puente
Design with love by BS ♥