ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: WŁOSY

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: KOSMETYKI

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: MODA

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: PODRÓŻE

ZOBACZ NAJNOWSZE WPISY Z KATEGORII: SERIE
nauczę Cię jak zadbać o swoje włosy
Pojedyncze serie

Jak manipuluje kolor?

Jak manipuluje kolor? 8 sierpnia, 2016Leave a comment

Badania pokazują, że klient w ciągu 90 sekund wyrabia sobie zdanie na temat danej rzeczy. Okazuje się, że 60-90% opinii powstaje ze względu na kolor. A ponad 65% klientów podczas wyboru produktu uważa kolor za najistotniejszy element motywujący do zakupu. Oprócz tego, prawie 80% rzeczy podoba nam się ze względu na… kolor.

W marketingu i biznesie istnieje wiele sposobów na manipulację. Należy do nich między innymi ułożenie produktów na półkach sklepowych, ale i dobór kolorów etykiet, napisów i logotypów.

Nie bez powodu IKEA ma żółty napis. Dzięki niemu chcą pokazać, że klientów czeka miła atmosfera, a w domu zapanuje szczęście, luz i ciepło. Podobnie z Allegro, które wybrało pomarańcz, żeby kojarzyć się z otwartością i przedsiębiorczością.

 

To co, czas odkryć wszystkie karty i dowiedzieć się jak manipuluje kolor? 

W wielu miejscach pojawia się czerwień, która powoduje u nas możliwość szybkiej reakcji na sytuację, przy niej stajemy się impulsywni. Wzmaga u nas namiętność, pasję i siłę. Często czerwony jest używany w logach spożywczych firm i restauracji, ponieważ przyspiesza nam metabolizm i zwiększa apetyt. Przykłady? McDonald’s, KFC, Pizza Hut, DaGrasso…

 

jak manipuluje kolor

 

Co ciekawe, badania pokazują, że czerwony źle wpływa na naszą naukę. Wynika to ze skojarzenia: czerwony – niebezpieczeństwo, którego podświadomie unikamy.

Z kolei żółty sprawia, że zyskujemy energię, luz, chęć do działania, ale i apetyt. Często jest kojarzony ze słońcem i ciepłem. Pozytywnie wpływa na myślenie, kojarzenie i zapamiętywanie. Ale nie u wszystkich… U małych dzieci może powodować częstszy smutek, a nawet płacz. W marketingu, często jest używany w sklepach spożywczych i dziecięcych, zapewniając rodziców, że dziecko z ich zabawkami będzie szczęśliwe.

Podobnie jak żółty i czerwony, pomarańczowy wpływa na nasz apetyt i energię. Często kojarzony jest z młodzieżą, otwartością i przyjaźnią. Ale też z przedsiębiorczością i nieodpowiedzialnością. Jest to zdecydowanie kolor, który zwraca naszą uwagę. Nawet bardziej niż czerwony.

Zielony jest uznawany za najbardziej odprężający kolor. Pierwsze skojarzenia wiążą się z naturą, harmonią i świeżością. Ale i z bezpieczeństwem i zdrowiem. Dzięki czemu, zieleń najczęściej wybierają firmy bezpośrednio związane z bezpieczeństwem i zaufaniem człowieka. W XV wieku większość panien młodych wybierało go jako kolor swojej sukni.

 

jak manipuluje kolor

 

Badania pokazały, że wpatrywanie się w zielony kolor, zmniejsza zdenerwowanie i stres. A pracownicy z zielonymi uniformami rzadziej cierpią na bóle brzucha.

Podobnie odprężające działanie ma niebieski. A oprócz tego kojarzy się ze stabilizacją, prawdą, mądrością i czystością. Prawie nigdy nie jest stosowany do promowania jedzenia, ponieważ niebieska woda gasi pragnienie i tłumi apetyt. Za to bardzo często wybierany jest jako kolor ścian w biurach, ponieważ pobudza naszą produktywność.

Okazuje się, że najlepiej prestiż i zamożność podkreśla… szary. Apple i większość marek samochodów nie przypadkowo właśnie ten kolor wybrała w swoich logach. Podobnie jak czarny, kojarzący się przede wszystkim z elegancją i przywództwem. I biały, symbolizujący czystość i władzę.

 

 

Brąz jako symboliczna ziemia i drewno, powoduje w nas ciepłe poczucie stabilności, komfortu i bezpieczeństwa. Oprócz tego, naturalność kojarzona z drzewami sprawia wrażenie surowości i ciężkiej pracy.

Kolory mają to do siebie, że inaczej wpływają na nasze samopoczucie, a jeszcze inaczej wpływają na innych ludzi kiedy mamy je na sobie. Zobacz pozostałe posty z serii: Jak kolor wpływa na naszą codzienność? Co to jest kolor? Pojęcie i teoria koloru. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

ZAJRZYJ NA MOJEGO INSTAGRAMA
•••
Copyright by Maja Puente
Design with love by BS ♥