jak budować markę osobistą

Jak budować wizerunek w sieci?

Sieć kusi nas wieloma możliwościami. Pojawia się jednak pytanie jak dobrze, my blogerki możemy wykorzystać możliwości internetu, by zbudować silną pozycję i odpowiedni wizerunek w sieci. Chociaż z pozoru wydaje się to prosta sprawa, w końcu wystarczy prowadzić dobrego bloga, a on sam się obroni, to okazuje się, że rzeczywistość jest zupełnie inna. Budowanie swojego wizerunku w sieci nie jest trudne, jednak trzeba zabrać się do tego z głową. Podstawą tego biznesu jest każda z nas, nasza osobowość, nasz charakter oraz nasze cele w życiu, które chcemy osiągnąć. To właśnie skupiając się na tych aspektach, jesteśmy w stanie stworzyć świetnego bloga, z którego czerpać inspirację będą inne kobiety.

Od czego jednak zacząć by dobrze zbudować naszą markę?

Od początku

Zacznijmy może od tego, że marka osobista to przede wszystkim zestaw różnego rodzaju skojarzeń oraz wywołanych przez nas wrażeń i odczuć w ludziach. Tak naprawdę każdy z nas jest marką, ale nie każdemu z nas zależy na tym, by nauczyć się nią zarządzać. W pewnym sensie można powiedzieć, że marka osobista buduje o nas odpowiednią reputację i wpływa ona na nasz wizerunek. Budowanie marki jest czasochłonne oraz wymaga od budującego bardzo dużo cierpliwości oraz czasu. Powód dla, którego każda z nas chce zbudować silną markę to chęć by to co chcemy przekazać poprzez treści naszych wpisów dotarło do jak największej grupy odbiorców.

Budowanie marki to przede wszystkim realizacja celów długotrwałych.

Budowanie naszej marki przede wszystkim powinno pozwolić nam na lepsze poznanie samego siebie. Marka osobista wynika z samoświadomości. Dla nas blogerek, ma to bardzo duże znaczenie właśnie podczas pisania wpisów. Wpisy powinny pokazywać to co naprawdę myślimy, a jednocześnie przekazywać jak najwięcej fachowych informacji.

Na samym początku powinnaś się zastanowić jakimi wartościami kierujesz się w życiu i które wyznajesz. Dzięki temu łatwiej będzie Ci określić cel, do którego dążysz. Zarządzanie swoją marką, to przede wszystkim zarządzanie samym sobą, dlatego tak ważne jest by dobrze siebie znać. Warto skupić się nad swoimi  unikatowymi cechami i umiejętnościami.  Dla mnie bez wątpienia najtrudniejsze było to by dokładnie określić swoją tożsamość i to jaka faktycznie jestem. Bardzo ważne jest by markę budować nie na powierzchownych cechach, ale na fundamentach, które są w nas mocno zakotwiczone.

 

jak budować markę osobistą

 

By stworzyć dobry obraz swojej osoby należy porozmawiać z osobami z Twojego otoczenia. Z ich pomocą dowiesz się jak odbierają Cię inni. Jest to ważne, by nie budować swojej marki tylko na naszych prywatnych odczuciach. Dobre zarządzanie swoją marką to nie tylko własne wyobrażenia, ale także umiejętność spojrzenia na siebie oczami innych osób.

Poznanie samego siebie oraz spojrzenie na siebie poprzez wizje innych osób jest bardzo ważne, dlatego, że tylko w taki sposób jesteś w stanie odkryć co Cię wyróżnia na tle innych osób. Każda z nas jest wyjątkowa i właśnie na tej wyjątkowości jesteśmy w stanie zbudować swoją markę.  Jeśli sama nie dowiesz się co wyjątkowego możesz pokazać innym, to nikt za Ciebie tego nie odkryje.

Budujemy naszą markę

Po określeniu dokładniej samej siebie, czas na naszkicowanie wizji naszego rozwoju. O co dokładnie chodzi? Przede wszystkim o określenie dokładnego celu naszego bloga i tego na co będzie on ukierunkowany. Blog o wszystkim nie ma szansy przebicia dzisiaj.  Powinnyśmy też określić co jest najważniejsze w życiu dla nas.

Dzisiaj każdy z nas ma szansę na wybicie się, dlatego bardzo ważne jest by poznać naszą konkurencję. Kolejnym więc krokiem jest poznanie osób, które zajmują się czymś podobnym o czym chcesz zacząć pisać. Znalezienie konkurencji oraz osób, które wybiły się już na podobnych tematach mogą stanowić na Ciebie inspirację. Poza tym dzięki nim na pewno znajdziesz sposób, by się wyróżnić na ich tle. Oryginalne pomysły dają Ci możliwość by zdobyć i zatrzymać czytelnika przy sobie.

 

Jak budować wizerunek w sieci

 

Czas na ustalenie docelowej grupy odbiorców. Nasz blog nie może być przeznaczony dla każdego, dlatego, że wtedy staramy się tworzyć wpisy dla każdego i w efekcie strona traci swój wyjątkowy urok. Zastanów się więc dobrze, do kogo kierujesz swoje wpisy. Zamiast trzymać się ogółów typu kobiety lat 30, to znacznie lepszym pomysłem jest określenie konkretnych cech charakteru danej osoby oraz jej zainteresowań. Chodzi o stworzenie portretu osoby, która ma czytać Twojego bloga. Warto też zastanowić się co taka osoba może robić w życiu.

Określenie tych rzeczy najczęściej zajmuje kilka stron, gdzie pojawia się tak wiele cech i różnych uwag, że czasem my same się w tym gubimy, a o części po prostu zapominamy. Ważne jest więc by zrobione przez nas notatki w tym momencie skrócić do rzeczy, które uważamy za najważniejsze. Należy zawrzeć w nich nasze osobiste miejsce na rynku oraz podstawowe cechy, które określają nas i naszego bloga.  Jeśli zamiast słów wolisz wykresy czy tabele to warto się zastanowić jak zawrzeć najważniejsze rzeczy poprzez odpowiednie wizualizacje. Kreatywne podejście do takich spraw podsuwa nam znacznie więcej pomysłów.

Komunikacja

Komunikacja w sieci ogranicza się do odpowiednich słów oraz projektów graficznych. Dlatego bardzo ważne jest by wypracować sobie odpowiedni język jakim masz w planach się posługiwać i trzymać się go. Pamiętaj o tym, że marka to efekt Twojej komunikacji z ludźmi. Słowa są ważne, jeśli nie będą zrozumiałe przez odbiorców, wtedy budowanie autorytetu jest niemożliwe.

 

jak budować markę osobistą

 

W sieci każda z nas ma coś wyjątkowego, chodzi oczywiście o domenę. Blogi na osobistej domenie wyglądają znacznie lepiej i wiarygodniej. Warto więc stworzyć osobistą bazę i na niej tworzyć swojego bloga. Sama nazwa też powinna być krótka, ale jednocześnie jak najbardziej powinna opisywać Ciebie.

Na blogu warto zadbać o osobne miejsce na opis samej siebie. Pozwala to na zbudowanie znacznie lepszej więzi z czytelnikiem. Dodatkowo można zawrzeć tam kilka informacji o tym co znajduje się na blogu. Oprócz suchych faktów dodanie własnego zdjęcia wzbudzi większą wiarygodność.

Wygląd Twojego bloga jest najważniejszym elementem. Jest kilka połączeń kolorów, których należy się wystrzegać. Białe litery na czarnym tle, różowe litery na zielonym tle. Lepiej pójść w klasykę i wybrać białe tło i czarne litery, niż sprawić, że czytelnika porażą kolory i po kilku sekundach stwierdzi, że od tych kolorów boli go już głowa. W przypadku zdjęć bardzo ważna jest ich jakość. Warto postawić na zdjęcia dobrej jakości, tak by odbiór był miły dla oka. Jeśli nie potrafisz robić ładnych zdjęć, lub zwyczajnie nie masz do tego sprzętu, warto skorzystać ze stron czy aplikacji, które posiadają duże bazy przeróżnych zdjęć. Wpisy powinny być estetyczne i dobrze poukładane. Tak by wszystko do siebie pasowało i nie tworzyło chaosu.

Stworzenie dobrej strony internetowej wymaga od nas czasu i dogłębnego poznania wszystkich szczegółów. Dobre jej zrobienie jest ważne, ponieważ czytelnik potrzebuje tylko 10 sekund by określić czy faktycznie chce zostać na Twojej witrynie. W tym czasie niczego nie przeczyta, więc treść go nie zatrzyma, zatrzymać może go jedynie estetyka i odpowiednio dobrane kolory oraz grafika.

 

Jak budować wizerunek w sieci

 

Nasza strona powinna być także bardzo prosta do nawigowania. Warto wpisy podzielić na kategorie tak by czytelnik, mógł szybko odnaleźć wpis, który go interesuje. Warto także poszukać dodatkowych  informacji, w jakiś sposób dokonać podziału na stronie i gdzie najlepiej umieść kilka słów o mnie czy z której strony dodać kategorie. To są małe sprawy, które maja bardzo duże znaczenie.

Pamiętajmy o tym, że profesjonalny blog, to miejsce, do którego czytelnik wraca z przyjemnością, a dodatkowo wyrabia sobie o nas pozytywne zdanie i buduje wiarygodność naszej marki.

Media społecznościowe

Media społecznościowe typu Facebook, Twitter czy Instagram to dzisiaj miejsca, gdzie można znaleźć wielu odbiorców, w łatwy sposób. Dają one możliwość budowania naszego wizerunku w sieci. Zarówno poprzez umieszczanie odpowiednich wpisów na naszym profilu czy publikowanie ciekawych treści, jak także poprzez udzielanie się w różnego rodzaju tematycznych stronach  internetowych. Media społecznościowe dają Ci możliwość żebyś została zauważona przez większą liczbę użytkowników. W łatwy sposób możesz więc zbudować swoją markę i przekazać treści, by pokazać co jest najważniejsze dla Ciebie i czym się w życiu kierujesz.

Jak widzisz, to nie jest takie trudne, podstawą jednak jest żebyś określiła konkretny cel swojego działa i konsekwentnie robiła wszystko, by do niego dążyć i go osiągnąć. Małymi kroczkami możesz zbudować coś naprawdę silnego i dobrze prosperującego, ale potrzebujesz dużo cierpliwości. Dodatkowo jeśli włożysz w swoje działania pasję i zaangażowanie to uda Ci się osiągnąć swój cel znacznie szybciej!

Wpis gościnny Sylwii Stein www.sylwiastein.pl

jak zbudować markę osobistą w sieci

3 thoughts on “Jak budować wizerunek w sieci?

  1. Wpis, który przeczytałam z dużą dozą zainteresowania :). Jestem PR-owcem i wiem, jak ważny jest wizerunek, zwłaszcza, jeśli jesteśmy aktywne w sieci, blogujemy, zajmujemy się e-biznesem itp. Staram się kreować go odpowiedzialnie, mając jednak na uwadze, że moje osobiste poglądy to nie jest coś, co powinnam ukrywać lub czego powinnam się wstydzić. To, co ludzie widzą, to mój zawód, blog, inne projekty internetowe i światopogląd. Myślę, że jest to razem doskonale wyważona całość. Pozdrawiam :).

  2. Ewa

    Mam wrażenie, że nawet jeśli ktoś nie jest blogerem to i tak ma markę osobistą, w końcu Facebook itp. też wpływają na postrzeganie ludzi 🙂

  3. Bardzo cenne informacje! Szkoda, że ja tego 3 lata temu nie czytałam 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.