Historia marki Chopard

„Dodatki nie są tylko dodatkami. One czynią kobietę wyjątkową.” (Chopard) I mówią o kobiecie znacznie więcej niż ubrania – jaki ma status społeczny, gust, a także opowiadają historię jej rodziny. W takim razie co opowiada biżuteria dziedziczek wielkiej fortuny? Poznaj historię marki Chopard.

Rok 1860.

 

Młody zegarmistrz, Louis-Ulysse Chopard, zakłada swój pierwszy warsztat w szwajcarskim Sonvilier. Trafił w okres, kiedy rynek pękał w szwach od ilości małych przedsiębiorstw związanych z zegarami, dlatego też, aby się przebić, musiał się wyróżniać z tłumu.

 

Postawił więc na jakość – możliwie najnowocześniejszy mechanizm, oraz na wygląd – subtelne i wyjątkowe dekoracje.

 

W dość krótkim czasie jego zegarki kieszonkowe zyskały dużą popularność w całej Europie.

 

17 lat po założeniu biznesu w Sonvilier, w Niemczech urodził się Karl Gotthilf Scheufele, który najpierw sprzedawał zegarki, a potem zaczął je produkować. Jego firma również się prężnie rozwinęła, a oprócz głównego produktu, wykonywała biżuterię, taką jak naszyjniki, medaliony, bransoletki i broszki.

 

 

 

Karl okazał się geniuszem w swoim fachu i zmienił go raz na zawsze, zmieniając zapięcie, tak aby mogły zostać zapinane na bransolecie, co spowodowało niesamowity wzrost zainteresowania czasomierzami przez kobiety.

 

W czasie gdy Karl rewolucjonizuje niemieckie jubilerstwo, Louis-Ulysse umiera, a biznes przechodzi na następne pokolenia – syna Paula-Louis i wnuka Paula-Andre. Obroty są niezmiennie bardzo dobre. W 1937 roku przenoszą firmę do Genewy, miasta zegarów.

 

W Niemczech, natomiast, sprawy się komplikują – spada sprzedaż, asortyment został zwężony tylko do zegarków, a marzenie Karla o wykupieniu manufaktury w Szwajcarii jest nieosiągalne. A wszystko to spowodowane działaniami wojennymi. Zegarmistrz umiera, a jego warsztat przejmuje – podobnie jak u Choparda – syn z wnukiem, którym później udaje się spełnić pragnienie ojca i dziadka.

 

historia marki chopard

 

Gdy obie marki znalazły się w jednym kraju, Chopard zaczął mieć kłopoty, z czym zwrócił się do konkurenta. Dzięki wnukom, pionierzy połączyli siły i stworzyli jedną, mocną markę wartą dziś ponad 800 milionów franków. Od tego czasu firma niezmiennie znajduje się w rękach rodziny Scheufele.

 

Asortyment został dodatkowo poszerzony o biżuterię inspirowaną secesyjnymi motywami kwiatowymi, a linie Chopard (zwłaszcza Happy Diamonds) z biegiem czasu stawały się ikonami rzemiosła artystycznego. Jako znak charakterystyczny firma ustanowiła swobodnie przemieszczające się diamenty pod szkłem zegarów i naszyjników.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.